Jeśli jesteś jak większość ludzi, chcesz zaoszczędzić...
Niezależnie od tego, czy jesteś świadomym budżetu...
Przedstawiciele Jeronimo Martins poinformowali podczas...
Wątróbka to mięso, które zwykle można kupić w sklepach...
Przedstawiciele Jeronimo Martins poinformowali podczas telekonferencji, że planują otworzyć pierwsze sklepy Biedronki na Słowacji do końca 2024 roku.
Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins, podczas czwartkowej telekonferencji powiedziała, że jeśli chodzi o ekspansję na Słowacji, to obecnie nie ujawniają zbyt wiele informacji. Planują otwarcie pierwszych sklepów na koniec 2024 roku, ale jest jeszcze za wcześnie, aby przewidywać nakłady inwestycyjne i wpływ na sprzedaż. Jeronimo Martins uważa, że konsument w Polsce nie traci siły nabywczej dzięki wzrostowi wynagrodzeń, co może w przyszłości pomóc zrównoważyć spadki cen żywności. Ana Luisa Virginia powiedziała, że obserwujemy znaczny spadek inflacji w sektorze żywności, a w niektórych przypadkach nawet deflację. Gdy zapytano ją o przewidywane koszty działalności w Polsce w kolejnym roku, odpowiedziała, że na pewno wzrosną koszty pracy, między innymi ze względu na podwyżkę płacy minimalnej. Jednak koszty energii są jeszcze nieznane. Jak już zostało zauważone, rynek w Polsce charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością. Dyrektorka powiedziała, że Lidl prowadzi najbardziej agresywne działania, ale inne sieci również są aktywne. Dlatego nie przestajemy działać, aby nie zostawić miejsca dla innych. Firma oceniła, że zniesienie zakazu handlu w niedziele byłoby korzystne, jednak w obecnej sytuacji przygotowuje się na jego utrzymanie.
Dyrektor finansowa Jeronimo Martins powiedziała, że nie wiadomo jeszcze, czy zakaz zostanie zniesiony. Pracownicy woleliby, aby tak się stało, aby mogli pracować przez cały tydzień. Choć wiązałoby się to z nieco wyższymi kosztami pracy, można by to skompensować niższymi kosztami logistyki. Otwarcie sklepów w niedziele byłoby zatem korzystne dla nas, ale zakładamy, że w przyszłym roku zakaz zostanie utrzymany i przygotowujemy się na taki scenariusz.
Po trzech kwartałach 2023 roku, przychody sieci Biedronka wzrosły o 21,7 proc. rdr, osiągając wartość 15,8 mld euro w krajowej walucie. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 17,4 proc., osiągając wartość 5,5 mld euro. Sprzedaż na stałym poziomie sklepów wzrosła o 17,8 proc. po 9 miesiącach i o 12,8 proc. w III kwartale.